X Research Assistant

Qalam Library

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

News Details

کتابِ ابوبکر صديق رضى الله عنه - تحليل وقايع زندگي خليفه اول

Tuesday 7 October 2008

کتابِ ابوبکر صدیق رضى الله عنه - تحلیل وقایع زندگی خلیفه اول
 
برادران و خواهران مسلمان! ناگفته پیداست که شكاف و فاصله‌ی زیادی میان مسلمانان امروزی و دوران شكوفای خلفای راشدین ایجاد شده و كار به جایی رسیده كه اولویت‌بندی درستی در این زمینه صورت نگرفته و همین، موجب آمیختگی برنامه‌ریزی و ردیف‌بندی علمی و اصولی در پهنه‌ی سیره‌نگاری و سیرت‌پژوهی شده است. نمونه‌ی بارز آن، این‌كه بسیاری از جوانان، بیش از آن‌كه به مطالعه و بررسی زندگی و سیرت خلفای راشدین، بپردازند، به سیرت دعوت‌گران، علما و اصلاح‌گران روی آورده‌اند. این، در حالی است كه سیرت خلفا، از غنا و پرباری قابل توجهی در زمینه‌های سیاسی، اخلاقی، اقتصادی، فكری، جهادی و فقهی برخوردار است و ما نیز در حال حاضر، نیاز شدیدی به بررسی نظری و كاربردی زمینه‌های مذكور داریم و باید هم‌سو با حركت رو به جلوی زمان، در پی ایجاد مؤسساتی اسلامی در راستای سامان‌دهی امور قضایی، مالی و اقتصادی، حكومتی و نظامی و لشكری خود بر مبنا و الگوی نظام عصر خلفا باشیم كه در آن زمان توانست رویاروی دو تمدن روم و ایران بایستد و حركت فتوحات اسلامی را به‌ پیش ببرد.
به امید اینکه مسلمانان با سیرت این رادمردان بیشتر آشنا شوند  کتاب ابوبکر صدیق رضى الله عنه - تحلیل وقایع زندگی خلیفه اول را خدمت شما عزیزان تقدیم می کنیم.  این کتاب را می توانید در بخش اصحاب رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم در کتابخانه عقیده مطالعه نمایید.