X د لټون همکار

قلم کتابتون

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

د خبر تفصیل

كتابِ عمر بن خطاب رضى الله عنه

Thursday 9 October 2008

كتابِ عمر بن خطاب رضى الله عنه
کتابی كه اینك معرفی می شود، به تحلیل وقایع زندگی سیدنا عمر بن خطاب  رضی الله عنه و شخصیت و دوران ایشان می پردازد.
به طور قطع تاریخ خلفای راشدین، سرشار از آموزه های ارزش مندی است. از اینرو اگر ما، دوران خلفای راشدین را بدون استفاده از روایات ضعیف و ساختگی و کتابهای خاورشناسان و پیروانشان اعم از خودباختگان فکری و مادی گرایان، مورد بررسی قرار دهیم، در این صورت روش درستی را در پیش گرفته ایم و به شناخت و بینش درستی پیرامون زندگانی و دوران آن بزرگ مردان دست خواهیم یافت؛ همان بزرگوارانی که خداوند متعال، در باره ی آنان فرموده است:
(وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِينَ وَالْأَنصَارِ وَالَّذِينَ اتَّبَعُوهُم بِإِحْسَانٍ رَّضِيَ اللَّـهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي تَحْتَهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا ذَلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ ) (توبه:100)> «پیشگامان نخستین مهاجران و انصار و کسانی که روش آنان را به نیکی در پیش گرفتند و راه ایشان را به خوبی پیمودند، خداوند، از آنان خشنود است و ایشان هم از خدا خشنودند. و خداوند، برای آنان بهشت را آماده ساخته است که زیر (درختان و کاخهای آن) رودخانه ها جاری است و جاودانه در آنجا می مانند؛ این است رستگاری سترگ».
همچنین می فرماید:مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّـهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا یَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّـهِ  )[ فتح:  29 ] «محمد، رسول الله است و کسانی که با او هستند، بر کفار، سخت و خشن و نسبت به یکدیگر، مهربانند؛ تو، آنان را در حال رکوع و سجده می بینی».
عمر فاروق رضی الله عنه خلیفه ی دوم و برترین صحابی رسول الله صلی الله عله وآله وسلم پس از ابوبکر صدیق رضی الله عنه می باشد. او، یکی از خلفای راشدین است که رسول الله صلی الله عله وآله وسلم ما را به پیروی از آنان امر نموده و فرموده است: (علیکم بسنتی و سنه الخلفاء الراشدین المهدیین من بعدی): «به سنت من و سنت خلفای راشدین پس از من، چنگ بزنید».
اینک کتاب سیرت عمر فاروق رضی الله عنه که دومین کتاب از مجموعه ی سیرت خلفای راشدین است، در بخش صحابه رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم, در كتابخانه عقیده تقدیم می گردد.