X مساعد البحث

مكتبه القلم

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

News Details

نسخۀ الکترونیکی تفسیر انوارالقرآن

Tuesday 19 August 2008


تفسیر انوارالقرآن

قرآن كریم سرچشمۀ اصلى دین الله جل جلاله و قانون اساسی وبرنامۀ جاودان امت محمد صلى الله علیه وآله وسلم است. از این رو اهمیت قرآن كریم ونقش منحصر به فرد آن در بناى هویت و حیات دو جهانى انسان مسلمان و اعمار كاخ سعادت جاودانى او بركسی بوشیده نیست.

طبیعى است كه میدان بزرگ و وسیع سعادت دوجهانی را فقط در صورتى مى توان پیمود كه از چشمه سار  زلال معارف ومفاهیم قرآن كریم بهره گرفت و در پرتو فهم آیات بینات، شناخت اسرار ، عمل به احكام ، بایندى به فرامین و نهایتاً قرار  گرفتن در محیط انوار تابناك آن، پلكان عروج به سوى كمالات انسانی  را درنوردید

شكى نیست كه تنها در یجۀ ورود به این میدان و كاراترین ابزار كسب این شناخت  تفسیر قرآن کریم است. نیاز هر فرد مسلمان به فهم و فراگیری تفسیر، از آنجا ناشی می شود که هر كمال دینى و دنیوى اى  ناگزیر باید باشرع الهى موافق باشد و این موافقت یقینا برعلم به كتاب الهى متوقف است .

تفسیر در حقیقت عبارت ا ست از بیان معانى، احكام، فواید و دیگر راز و رمزهاى كتاب الله جل جلاله.  بنابر این علم تفسیر از بزرگترین علوم شریعت اسلامى  و برترین آنها از روى قدر و منزلت و شریف ترین آنها از نظر موضوع است، زیرا موضوع آن كلام الله ذو الجلال مى باشد كه معدن هر حكمت و منشأ هر فضیلتی است.

و از آنجا كه بروردگار عزوجل خود حفظ و تبیین كتاب عزیزش را ضمانت نموده است در طول تاریخ علما ودانشمندانى را از این توفیق مفتخر گردانیده تا با بهره گیرى از اقیانوس بیكران آیات محكمات قرآن كه تفسیر كنندۀ یكدیگرند و نیز اقتباس از انوار زلال سنت بیامبر صلى الله علیه وآله وسلم می باشد، تفاسیرى از قرآن كریم را در هر عصر و زمانى به سلك تحریر كشیده وتقدیم امت اسلامى نمایند و در راه توضیح معانی و بیان اسرار و كشف دقایق و استخراج فواید آن از هیچ تلاشی فروگذار نكنند.

یکی از این دانشمندان گرامی جناب استاد عبدالرؤف مخلص می باشد که باتهیه تفسیر مبارک انوارالقرآن خدمت شایانی را به مسلمانان فارسی زبان نموده است.

سایت عقیده در راستای خدمت به علوم اسلامی خاصتاً قرآن کریم  نسخۀ الکترونیکی این تفسیر مبارک را خدمت برادران و خواهران مسلمان فارسی زبان تقدیم می کند که امیدواریم  تهیه کننده و کسانی را که راستای نشر این تفسیر بزرگ زحمت کشیده اند از دعا فراموش نکنید و لازم به یادآوری می باشد که حقوق نشر این تفسیر برای انتشارات شیخ الاسلام احمد جام محفوظ است.

ولازم به تذکر است که برای صحت آیات مبارک قرآن کریم و تبین احکام  قرائت از مصحف مدینه منوره استفاده شده که کاربران محترم  برای خواندن آیات قرآن کریم باید در قدم اول خط های قرآنی را بر روی کامپیوتر خویش نصب نمایند.

التماس دعا

ادارۀ سایت عقیده