X مساعد البحث

مكتبه القلم

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

News Details

شاهکار امام مهدی!....

Sunday 28 September 2008

شاهکار امام مهدی!....

 

        امام سید مهدی علی فرزند سید ضامن علی حسینی (1253هـ ـ 1325هـ ) یکی از شاخصترین چهره های علمی سرزمین هندوستان است.

ایشان در راه علم و معرفت سالهای متمادی عمر خویش را قربانی نموده و در خدمت به ملت خویش رنجهای طاقت فرسایی را متحمل شده است. از اینروست که او را به امام، محسن الملک، و نواب، و محسن الدوله، ملقب ساخته اند.

ایشان در یکی از خانواده های مذهبی رده ی اول شیعه اثنا عشری یا دوازده امامی چشم بجهان گشود و از محضر علمای شیعه فیضها برد. شخصیت پویایی و حس کنجکاویی که در او بود، از اینکه مهار عقل خویش را به دست دیگران بیندازد تا چون گوسفندی او را بهر سو که خواهند برند ابا داشت!

ایشان پس از خواندن و هضم نمودن همه کتابهای مذهب خود، دایره مطالعاتش را گسترش داده در قرآن کریم  و حدیث پیامبر اکرم (ص) تبحر پیدا نمود.

خارج شدن ایشان از دایره تنگ کتابهای مذهبی و مطالعه یشان در اقیانوس قرآن هوش و عقل او را دو صد چندان بزرگتر نمود تا اینکه نهایتا دریافت که این چهار چوب ساختگی مذهب در حقیقت چهار دیواری است که دکانداران و تاجران دین آنرا بافته اند و دین خدا از آن بیزار است.

و این نقطه تحول بسیار بزرگی بود که این امام و آیت علم و دانش را بر شاهراه حقیقت و هدایت نهاد.

بدون شک این جهش سترگ او جامعه تعصب پیشه و دلالان دین فروش را بر او برافروخت و تهمتهایی چون وهابیگری و سنیگری را نثار جانش کردند.

این بزرگ مرد تاریخ هندوستان معاصر چون می دید که مذهب چگونه در زیر زنجیرهای اسارت تقلید کورکورانه گروهی از آخوندهایی که از دکان دین می خورند قرار گرفته، برای راهیابی قوم و ملت خویش کتابی بی مانند برشته تحریر درآورد. که یکی از عمده ترین کتابهای روشنگری است که در رابطه با خرافات مذهب شیعه نگاشته شده و در میدان خود نظیری ندارد. و تا کنون با وجود اینکه تاجران دین چشم دیدن آن کتاب را ندارند قلمهایشان از رد زدن بر آن عاجز و ناتوان مانده است.

شاهکار امام مهدی که "آیات بینات" نام دارد کتابی است که تداول آن در ایران اسلامی (!) حکم اعدام دارد! و در سایر کشورهایی که شیعه را سلطانی است اکیدا ممنوع است!..

امام مهدی در "آیات بینات" که خود یک دانشمند و عالم برجسته شیعه بود تنها با استناد به کتابهای شیعه ثابت نموده که همه عقائد و افکار شیعه معاصر در مورد یاران رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم از سب و شتم و نفرین گرفته تا تکفیر ساخته و پرداخته مشتی انسانهای دین فروش دسیسه گر بوده و هیچ حقیقتی ندارد. و از کتابهای خود شیعه ثابت نموده که خلیفه دوم پیامبر اکرم (ص) عمر بن الخطاب داماد امیر مؤمنان علی (ع) بوده و در بین این دو شیر مرد دین خدا و سایر یاران پیامبر اسلام و اهل بیت ایشان رابطه شیر و شکر بوده و هیچ اختلافی بین آنها نبوده، و افسانه شکستن سینه دخت رسول خدا فاطمه زهراء و افسانه "فدک" و ظلم به ایشان همه و همه ساخته و پرداخته آخوندهایی بوده که همیشه در تلاش بوده اند با این مزخرفات بین مسلمانان اختلاف انداخته از آب گل آلود ماهی بگیرند!...

متأسفانه این شاهکار امام مهدی در زیر تازیانه های خفاشان شب پرست خاموش مانده است. و شایسته است که صاحبان قلم و ادیبان سخن قلم از نیام برکشند و این گنجینه ی بزرگ تاریخی شیعه را از اردو به زبانهای فارسی و عربی و انگلیسی و سایر زبانهای دنیا ترجمه کنند تا همانگونه که اصل کتاب سبب هدایت هزارها دانش ور و دانشجو بوده ترجمه های این کتاب نیز در ملتهای مختلف انقلابی به پا کند. و زنگ خطر را در گوشهای مردم تقلید پرستی که در خواب عمیق فرو رفته و مهار عقل خود را بدست آخوندهای دین فروش داده اند به صدا در آورد. و آنها را با کلام الهی و ریسمان آسمانی قرآن آشتی دهد!...

که ای مردمان قرآن کتاب هدایت است، سدهای ساخته شده دسیسه گران را از میان خود و قرآن بردارید. مستقیما به کلام الهی رجوع کنید. و خود را در زیر خروارها حدیث دروغین ائمه و سخنان پوچ آخوندهای مکار تلف نکنید. تا در روز رستاخیز در محشر پروردگار یکتا شرمسار نشوید....

البته شاید اشاره بدین نقطه که یک فصل از چهار فصل کتاب توسط یکی از اندیشمندان هندوستانی به نام عبد الشکور لکهنوی به فارسی با عنوان "باقیات الصالحات" برگردانده شده است که آن با وجود اینکه خدمتی است بسیار ارجمند ـ که صاحبش کمر همت بدان بسته وکتابی را بزبانی غیر از زبان خود ترجمه کرده ـ نیاز به بازنگری مجدد دارد تا برای فارسی زبانان امروزی قابل استفاده گردد. و به نظر بنده کار ارزشمند این مترجم هندوستانی شایان آن است که در قلبهای اندیشمندان سرزمین فارس روح همت بدمد وآنها را بسوی ترجمه کامل این کتاب پر ارج تشویق کند!

متأسفانه خفاشان شب پرست و تاجران دین همیشه در پی پوشیدن حق بوده وهستند و از اینرو چون سدی محکم سر راه طالبان حق می ایستند. امید واریم که این مقاله مختصر بتواند حق جویان را در پی حق طلبی کوشاتر سازد.

در پایان چند جمله از حضرت آیت الله العظمی ابو الفضل برقعی (نویسنده شاهکار تفسیر تابش) ـ علیه الرحمه ـ را که در رد کتاب الغدیر نوشته آقای باصطلاح علامه عبد الحسین أمینی ایراد داشته را در اینجا می آوریم تا شاهدی باشد بر آنچه گذشت:« ... بسیاری از مستندات این کتاب ( کتاب الغدیر) از منابع نامعتبر که به صدر اسلام اتصال وثیق ندارند اخذ شده که این کار در نظر اهل تحقیق اعتبار ندارد. برخی از احتجاجات او هم قبلا پاسخ داده شده، ولی ایشان به روی مبارک نیاورده ومجددا آنها را ذکر کرده است. گمان دارم که اهل فن در باطن می دانند که با الغدیر نمی توان کار مهمی به نفع مذهب صورت داد و به همین سبب است که طرفداران ومداحان کتاب که امروز زمام امور در چنگشان است به هیچ وجه اجازه نمی دهند کتبی از قبیل تألیف محققانه آقای حیدر علی قلمداران به نام (شاهراه اتحاد یا نصوص امامت) یا کتاب (باقیات صالحات) که توسط یکی از علمای شیعه شبه قاره، موسوم به امام محسن الملک مهدی، ویا کتاب تحفه اثنا عشریه تألیف عبد العزیز غلام حکیم دهلوی فرزند امام ولی الله الدهلوی، ویا جزوه مختصر راز دلبران که آقای عبد الرحمان سربازی آن را خطاب به موسسه ـ د ر راه حق واصول دین ـ در قم نوشته وکتاب (رهنمود سنت در رد اهل بدعت ) ترجمه این حقیر ونظایر آنها که برای فارسی زبانان قابل استفاده است چاپ شود. بلکه اجازه نمی دهند اسم این کتب به گوش مردم برسد. در حالیکه اگر مغرض نبوده وحق طلب می بودند اجازه می دادند که مردم هم ترجمه الغدیر را بخوانند وهم کتب فوق را، تا بتوانند آنها را با یکدیگر مقایسه و از علما در باره مطالب آنها سؤال کنند و پس از مقایسه اقوال، حق را از باطل تمییز داده و بهترین قول را انتخاب کنند. فقط در این صورت است که به آیه ی : (فَبَشِّرْ عِبَادِ ﴿١٧﴾ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ) = بشارت ده بندگانی را که سخن را بشنوند و نیکوترینش را پیروی کنند ـ الزمر 17/18 عمل کرده اند. اما نه خود چنین می کنند ونه اجازه می دهند که دیگران اینگونه عمل کنند بلکه جواب امثال مرا با گلوله و یا به زندانی کردن می دهند!!...

لازم به ذکر است که تمامی کتابهایی که اینجا ذکر شده است از کتابخانه عقیده قابل دریافت می باشد.